دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

مخاطرات امنیتی و عدم توجیه اقتصادی پروژه خط لوله اتیلن غرب

یک مقام مسئول نفتی در تشریح جزئیات کاستیهای مطالعاتی و عدم توجیه اقتصادی پروژه خط لوله اتیلن غرب که از ۵ سال پیش در دستور کار قرار گرفت، گفت: این طرح که تحت تاثیر فشارهای سیاسی استانهای مسیر خط لوله قرار گرفت، به دلایل فنی می تواند به مانند یک بمب زیرزمینی عمل کند.

ادامه مطلب ...

دارورسانی به بافت زنده بوسیله امواج در پژوهشگاه علوم و فنون رنگ

محققان ایرانی و کانادایی در جدیدترین تحقیقات خویش و با بهره گیری از خاصیت نانو ذرات توانستند با تابش امواج غیر مخرب و زیان آور تاثیر مثبت دارو را در بافت زنده ایجاد و مشاهده نمایند.

ادامه مطلب ...

نمایشگاه ChinaPlas روز گذشته کار خود را آغاز کرد ‏(1390/02/28)

به گزارش خبرنگار بسپار از گوانگجو، نمایشگاه ChinaPlas که به ادعای برگزارکنندگان آن دومین نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دنیا بعد از K آلمان به شمار می رود، روز گذشته گشایش یافت و به مدت چهار روز برپا خواهد بود.

ادامه مطلب ...

شناسایی و ساخت پلیمر قاعده دندان مصنوعی

اینم یه مقاله واسه کسایی که مشتاقند بدونن پلیمر چه کاربردی هایی داره


واسه دانلود فایل pdf به ادامه مطلب برید

ادامه مطلب ...

نانوبلور سلولز؛ منبعی تجدیدشونده و ارزان برای تولید نانوکامپوزیت

این یه مقاله خیلی اموزنده راجع به سلولز که از مهم ترین پلیمر های طبیعیه


فایل pdf رو میتونید در ادامه مطلب دانلود کنید

ادامه مطلب ...

تاثیر کاربرد لیزر بر روی خصوصیات منسوجات پلی استر

اصلاح خصوصیات نساجی پلی استر با توجه به پرتوافکنی لیزر، خصوصیاتی عبارتند از، وزن و قطر لیف، استحکام کششی و ازدیاد طول، سائیدگی نخ، خمش، درخشندگی سطح پارچه، رطوبت پذیری، نفوذ پذیری هوا و حالت کریستالین یا تبلور را به وجود آورده اند. خصوصیاتی از قبیل رطوبت پذیری ونفوذ پذیری هوا به طور مثبت تاثیر گذاشته اند و این درحالی است که خصوصیات وزن و قطر لیف، مقاومت کششی، سائیدگی نخ و خمش تاثیری متضاد را بر جای گذاشته‌اند.

در این مطالعه مشخص گردید که ادامه مطلب ...

رزین‌های مبادله کننده یون

پدیده تبادل یون برای اولین بار در سال 1850 و به دنبال مشاهده توانایی خاک‌های زراعی در تعویض برخی از یون‌ها مثل آمونیوم با یون کلسیم و منیزم موجود در ساختمان آنها گزارش شد. در سال 1870 با انجام آزمایش‌های متعددی ثابت شد که بعضی از کانیهای طبیعی بخصوص زئولیت‌ها واجد توانایی انجام تبادل یون هستند. در واقع به رزین‌های معدنی ، زئولیت می‌گویند و این مواد یون‌های سختی آور آب (کلسیم و منیزیم) را حذف می‌کردند و به جای آن یون سدیم آزاد می‌کردند از اینرو به زئولیت‌های سدیمی مشهور شدند که استفاده از آن در تصفیه آب مزایای زیاد داشت چون احتیاج به مواد شیمیایی نبود و اثرات جانبی هم نداشتند.

ادامه مطلب ...