دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

ساخت رگ‌های مصنوعی با استفاده از مواد پلیمری

محقیق بیمارستان رویال در لندن رگ‌های مصنوعی جدیدی را در بدن انسان مورد آزمایش قرار دادند. ساخت این پیوندهای فرعی کوچک با فناوری نانو و استفاده از مواد پلیمری انجام شد.

ادامه مطلب ...

ساخت اولین آبگرمکن خورشیدی پلیمری

گروه تحقیقاتی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت آبگرمکن خورشیدی پلیمری ترموسفونی شدند.به گزارش گروه علمی «شبکه خبر دانشجو»، داوود فدایی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع و مجری طرح گفت: ویژگی اصلی این آبگرمکن، استفاده از جاذب های پلیمری با طول عمر بالای ۲۰ سال است که بر خلاف سایرجاذب‌های موجود مسی و آلومینیومی، در طول زمان رسوب نمی‌گیرد.

ادامه مطلب ...

تولید سلول‌های خورشیدی پلیمری با بازدهی بالاتر

امروزه استفاده از سلول‌های خورشیدی با مشکلاتی ازقبیل سختی استعمال، قیمت بالا و پیچیدگی نصب کردن همراه است. دراین راستا یکی از اهداف پژوهشگران ایجاد امکان خریداری سلول‌های خورشیدی مورد نیاز شهروندان از فروشگاه‌های سخت افزار محلی و نصب آنها مانند یک پوستر به دیوار و در واقع رفع مشکلات مذکور است.

مطالعات اخیری که توسط محققین آموزشگاه علوم کاربردی ومهندسی UCLA Henry samueli صورت گرفته حاکی از نزدیکتر شدن به تحقق این هدف می‌باشد. یکی از پورفسورهای علوم و مهندسی مواد و همکارانش طراحی و سنتز پلیمری جدید برای استفاده در سلول‌های خورشیدی با ویژگی‌های قابل توجهی از جمله جذب بیشتر نور خورشید و قابلیت تبدیل بیشتر نسبت به پلیمرهای قبلی را در مقاله‌ی خود گزارش دادند.

ادامه مطلب ...

ارتقای خواص پلی‌استایرن تولید داخل به کمک فناوری نانو

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به سنتز نانوکامپوزیت پلی‌استایرن با استفاده از پلیمریزاسیون رادیکالی انتقال اتم شدند.
مهندس حسین روغنی ممقانی، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد فناوری نانو گفت: «هدف از این پژوهش، ارتقای خواص پلی‌استایرن تولید داخل با کمترین امکانات لازم و بهره‌وری از فناوری‌های نو و تولید گریدهای جدید با کاربردهای متفاوت بود».

ادامه مطلب ...

ترمیم ضایعات پوستی با پلیمرهای طبیعی

محققان پژوهشگاه شیمی و پتروشیمی ایران موفق شده اند با استفاده از پلیمرهای طبیعی ساختاری شبیه پوست بدن ارائه کنند که با قابلیت ترمیم کامل انواع جراحت های پوستی، جایگزین اعمال جراحی پیوند پوست می شود و حتی قابلیت ترمیم کامل پوست در سوختگی های عمیق را دارد.

ادامه مطلب ...

کتاب شیمی پلیمر نوشته seymour

این یه کتاب خوب در زمینه پلیمره که فصل پلیمرهای طبیعیش در دانشگاه ما رفرنس درس خواص و کاربرد پلیمرهای طبیعی هست

ادامه مطلب ...

نکاتی که در یک ارائه بایدموردتوجه قرار بگیرد

چند وقتی هست که تو دانشگاه ماهم مد شده که استادا نمره قابل توجهی رو به ارائه و کنفرانس دانشجو میدن امروز یه مطلب اماده کردم که شاید بتونه در یک ارائه خوب کمکتون کنه

ادامه مطلب ...

نمونه سؤال میان ترم شیمی فیزیک پلیمرها

دوست ها و هم رشته ای های خودم می توانند از لینک زیر برای دانلود فایل نمونه سؤال میان ترم شیمی فیزیک پلیمرها استفاده کنند نمونه سوالات مربوط به دانشگاه علوم تحقیقات هستش

ادامه مطلب ...

مراجع درس شیمی فزیک پلیمرها

واستون  چنتا رفرنس درس شیمی فیزیک پلیمر ها گذاشتم کتاب هایی مثله اسپرلینگ, گده,کولبی,هندبوک مارک 

واسه دانلود به ادامه مطلب برید


ادامه مطلب ...

حل المسایل کتاب های هولمن و اینکورپرا

دوستای عزیزمی توانند با استفاده از لینک های زیر حل المسایل مراجع درس انتقال حرارت (هولمن و اینکورپرا) را دانلود نمایند.

ادامه مطلب ...

فیبر نوری پلیمر با سرعت انتقال یک گیگابایت بر ثانیه طراحی شد

محققان شرکت زیمنس با آزمایش کابل‌های فیبر نوری پلیمر، سرعت انتقال داده‌ها را از 100 مگابایت بر ثانیه به یک گیگابایت بر ثانیه افزایش دادند.

به گزارش بخش خبر تراشه از ایسنا، محققان در شرکت زیمنس موفق شدند که داده‌ها را بر روی فیبر نوری پلیمری با سرعتی در حدود یک گیگابایت بر ثانیه منتقل کنند.

ادامه مطلب ...

پلیمر و ترک اعتیاد !!!

پژوهشگران دانشگاه تبریز موفق به تولید نوعی پلیمر قابل تزریق زیر جلدی برای درمان ترک اعتیاد شدند به گزارش گروه علمی و آموزشی «شبکه خبر دانشجو»، دکتر علی اکبر انتظامی، استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در این باره گفت: طراحی و سنتز هیدروژل ها و نانو نپارتیکل‌های هوشمند حساس به دما و ایزوپروپیل آکریلات جهت استفاده در سیستم‌های دارو درمانی تزریقی کاشتنی نالترکسون برای ترک اعتیاد با رهش طولانی مدت از جمله اهداف اجرای طرح تولید پلیمر قابل تزریق برای درمان ترک اعتیاد است.

ادامه مطلب ...