دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

ابداع باطری ژلاتینی برای لپ تاپ ها

ابداع نوعی پلیمر ژلاتینی جدید می تواند قدم بلند دیگری در راستای تولید باطری های لیتیومی به شمار رود، باطری هایی که می توانند جایگزین بطری های الکترولیتی مایع امروزی که از شدت تبخیر بالایی برخوردارند، باشند.

محققان دانشگاه لیدز امیدوارند ابداع آنها بتواند منجر به ساخته شدن ابزارهای کوچکتر، ایمن تر و ارزان قیمت تر شود. در صورتی که در نهایت چنین باطری های ژلاتینی ساخته شوند، از وزن لپ تاپها کاسته شده و کارایی خودروهای الکتریکی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته تولید کنندگان لپ تاپها، ابعاد و وزن باطری هنوز در ابعاد و وزن لپ تاپهای ساخته شده نقشی تعیین کننده دارند. داغ شدن باطری ها نیز از دیگر چالشهایی است که بیشتر گریبانگیر خودروهای الکتریکی شده است و تولید کنندگان برای جلوگیری از آن باطری را در پوششهایی قرار می دهند که منجر به سنگین وزن شدن، پر هزینه شدن و پایین آمدن کارایی باطری خواهد شد.

باطری های ژلاتینی جدید می توانند از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنند و در حرارتی که شاید باطری های عادی دچار آسیب دیدگی شوند، سالم باقی بمانند. محققان دانشگاه لیدز امیدوارند این باطری ها از امنیتی برابر باطری های پلیمری و عملکرد آنها مشابه باطری های الکترولیت مایع برخوردارند، در حالی که هزینه آنها 10 تا 20 درصد کمتر از دیگر باطری ها است.

بر اساس گزارش پپنا به نقل از رویترز، رمز موفقیت این باطری ها ترکیب پلیمری لاستیک مانند با الکترولیت مایع در لایه ای باریک و ژلاتینی است که در میان دو الکترود باطری قرار می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد