دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

آلودگی بطری‌ها در مجاورت نور آفتاب

تست دوره‌ای آب‌های معدنی معاون نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، با تاکید بر اینکه بطری‌های پلاستیکی حاوی آب آشامیدنی به خودی خود دارای آلودگی نیستند، گفت: چنانچه بطری‌ها با مایع درون خود در مجاورت نور آفتاب قرار گیرند، ایجاد آلودگی می کنند.

، بهادر کاظمی در مورد بررسی وضعیت و میزان آلودگی بطری های پلاستیکی حاوی آب آشامیدنی توسط موسسه استاندارد گفت: بطری های حاوی آب آشامیدنی به خودی خود دارای آلودگی نیستند.

معاون نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی افزود: اما اگر بطری ها در مجاورت نور آفتاب قرار گیرند، ایجاد آلودگی می کنند.

ادامه مطلب ...

تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی

عبدالمجید صادق نژاد گفت: پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر موفق به تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی برای استفاده در صنایع بسته بندی مواد غذایی شدند.

عبدالمجید صادق نژاد، کارشناس مهندسی شیمی و پژوهشگر افزود: تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی هدف انجام این پروژه بوده که در صنایع بسته بندی مواد غذایی بخصوص شیر و لبنیات کاربرد دارد.
وی تصریح کرد:بسته بندی مواد غذایی با فیلم های پلیمری سبب افزایش عمر محصولات می شود و با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها بدون استفاده از روشهای حرارتی مانند پاستوریزه و استرلیزه کردن می توان بسیاری از خواص مواد غذایی را حفظ کرد.

ادامه مطلب ...