دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی

عبدالمجید صادق نژاد گفت: پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر موفق به تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی برای استفاده در صنایع بسته بندی مواد غذایی شدند.

عبدالمجید صادق نژاد، کارشناس مهندسی شیمی و پژوهشگر افزود: تولید فیلم پلیمری با خاصیت ضدمیکروبی هدف انجام این پروژه بوده که در صنایع بسته بندی مواد غذایی بخصوص شیر و لبنیات کاربرد دارد.
وی تصریح کرد:بسته بندی مواد غذایی با فیلم های پلیمری سبب افزایش عمر محصولات می شود و با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها بدون استفاده از روشهای حرارتی مانند پاستوریزه و استرلیزه کردن می توان بسیاری از خواص مواد غذایی را حفظ کرد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: ذرات نانو نقره در ابتدا با استفاده از واکنش های شیمیایی داخل راکتور سنتز می شوند و همراه با فیلم پلی اتیلنی در دستگاه کرونر با ولتاژ بالا قرار می گیرند.

صادق نژاد افزود:‌این دستگاه با انرژی زیاد پیوندهای غیر قطبی را تخریب می کند و پیوندهای قطبی جدید به وجود می آورد که روی سطح پلیمر می نشینند.
وی افزود:‌درمرحله بعد از آب مقطر برای پاک کردن پیوندها و مواد اضافه از سطح پلیمر استفاده می شود و سپس وارد دستگاه خشک کن و جمع آوری می شود تا درصنایع بسته بندی بکار رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد