دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

آلودگی بطری‌ها در مجاورت نور آفتاب

تست دوره‌ای آب‌های معدنی معاون نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، با تاکید بر اینکه بطری‌های پلاستیکی حاوی آب آشامیدنی به خودی خود دارای آلودگی نیستند، گفت: چنانچه بطری‌ها با مایع درون خود در مجاورت نور آفتاب قرار گیرند، ایجاد آلودگی می کنند.

، بهادر کاظمی در مورد بررسی وضعیت و میزان آلودگی بطری های پلاستیکی حاوی آب آشامیدنی توسط موسسه استاندارد گفت: بطری های حاوی آب آشامیدنی به خودی خود دارای آلودگی نیستند.

معاون نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی افزود: اما اگر بطری ها در مجاورت نور آفتاب قرار گیرند، ایجاد آلودگی می کنند.

وی عنوان کرد: مواد پتروشیمی که این بطری ها از آن تولید می شوند وقتی با مایع در مجاورت نور آفتاب قرار گیرند، فعل و انفعالات شیمیایی انجام می شود که مضر است.

کاظمی با اعلام اینکه سازمان استاندارد همواره آب های آشامیدنی معدنی خارجی و تولید داخلی را بررسی می کند، خاطرنشان کرد که این آب ها مشکلی از نظر بهداشتی و آلودگی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت نحوه نگهداری آب های آشامیدنی که مهر استاندارد اخذ کرده باشند، بسیار مهم است، عنوان کرد: اگر فروشندگان و مغازه داران، بطری های پلاستیکی آب آشامیدنی را در مقابل نور آفتاب قرار دهند مشکلاتی ایجاد می شود.

معاون نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی خاطرنشان کرد: اگر سیستم نگهداری آب آشامیدنی صحیح باشد، آب مشکلی ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد