دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

مطالعه پروتئین‌های سرطانی با نانوپلیمرها

محققان دانشگاه پردو موفق به ساخت پروتئین‌های خاصی شده‌اند که در مطالعه روش تشکیل سلول‌های سرطانی مورد نیاز هستند.



دابلو اندی تااو، استادیار بیوشیمی بیان داشت که این پروتئین‌های خاص فسفوپروتئین‌ها نامیده می‌شوند که می‌توانند مورد تحلیل قرار گرفته و بر این اساس راه‌هایی را برای ممانعت از فرایندهایی منجر به سرطان بیابیم. اما ابتدا باید این پروتئین‌ها را از دریایی از هزاران پروتئین به‌دام انداخت.

"تااو " توانست تا به‌روش به اسارت گرفتن، خانواده یون فلزی مبتنی بر پلیمر را توسعه دهد و به ثبت برساند و این نانوپلیمر مصنوعی پروتئین‌های و پپتیدهی که دارای فرایندی به نام فسفوریلاسیون هستند و در سرطان بسیار یافت می‌شوند را جدا کند. تکنیک به ثبت رسیده به تااو امکان می‌دهد تا این پروتئین‌ها را استخراج کند. کسب اطلاعات این پروتئین‌ها برای مطالعه نحوه مبارزه با فرایندهایی که سبب سرطان می‌شوند با اهمیت است.

یافته‌های این تحقیقات در آخرین شماره مجله پروتئومیکس مولکولی و سلولی با عنوان "پروتئین‌های هدف هزاران بار کمتر از سایر پروتئین‌ها هستند. مطالعه آنها بدون اینکه آنها را به‌دام بیندازیم مشکل است " منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

نانو الیاف

به‌طورکلی الیاف به سه دسته الیاف معمولی، الیاف میکرونی و نانوالیاف طبقه‌بندی میشوند. طبق تعریف الیاف دستهای از مواد هستند که به‌صورت فیلامنتهای مداوم بوده یا در طولهای مشخصی بریده شدهاند. خاصیت اصلی الیاف نسبت طول به قطر بسیار بالا میباشد. الیاف میکرونی الیافی هستند که در آنها رشتهها کمتر از یک دنیر میباشد. در حقیقت دنیر واحد اندازه‌گیری دانسیته جرمی الیاف میباشد که به‌صورت جرم در واحد گرم بر ۹۰۰۰ متر تعریف میشود.


ادامه مطلب ...

اکسترودر

اکسترودر ماشینی است که به آمیزه لاستیکی و پلاستیکی نیرو واردساخته تا با فشار در انتهای دستگاه از میان یک قالب عبور نموده و محصولی نواری شکل با سطح مقطع خاص تولید نماید.
ماشینهای اکسترودر با کاربردهای متنوع بطور گسترده در صنعت لاستیک و پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرند.
در خط تولید، ماشینهای اکسترودر برای شکل دهی اولیه لاستیک و پلاستیک جهت عملیات بعدی و نیز برای شکل دادن به محصولات نهائی مورد استفاده قرار میگیرند.
کلیه این کاربردها باعث می شوند که نیازهای عملی هر کاربرد خاص در ماشین طراحی شود و طیف گسترده طرحهای موجود ماشینهای اکسترودر نیز منعکس کننده همین مطلب است.

محصولات اکسترودری:
1- انواع شلنگها
2- ترد تایر(آج تایر)
3- سایدوال تایر( قسمت کناری رویه ی تایر
4- درزگیرها
5- پروفیلها و نوارها
6- سیمها و کابلها
7- و کلا" تمام محصولاتی که به صورت پیوسته می باشند.

ادامه مطلب ...

دستور کار آزمایشگاه شیمی فیزیک پلیمر

امروز دستور کار ازمایشگاه شیمی فیزیک پلیمر هارو که میدون خیلی ها نیاز داشتن رو واسه دانلود گذاشتم

امیدوارم که استفاده کنید


ادامه مطلب ...

نمونه مساله ی درس تخریب و پایدارسازی پلیمر

نمونه سوال درس تخریب و پایدارسازی پلیمر و امروز برای دانلود گذاشتم

امیدوارم به دردتون بخوره


ادامه مطلب ...

ابداع نانو سیم‌های پلاستیک، قدمی به نسل بعدی فناوری اطلاعات

دانشمندان فرانسوی موفق به ساخت سیم‌های بسیار رسانای پلاستیکی در مقیاس نانو شده‌اند که کاربردهای بالقوه‌ای را برای دستگاه‌های تلفن همراه، رایانه‌ها و انرژی خورشیدی خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پپنا و به نقل از پایگاه خبری Straitstimes، محققان فرانسوی سیم‌های پلاستیک رسانایی را ایجاد کرده‌اند که بر خلاف نانو لوله‌های کربنی سبک، ارزان، قابل انعطاف و به راحتی قابل استفاده است و رسانایی آن‌ها نیز تقریبا به اندازه مس است.

سیم‌های ابداع شده، از مولکول‌های ساخته دست انسان موسوم به "Triarylamines" ساخته شده است که چندین دهه در دستگاه‌های فتوکپی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته محققان، نکته جالب این پژوهش این است که سیم‌های ابداعی در پاسخ به یک تابش نور، به طور خود به خود به دورخود جمع می‌شوند.

ادامه مطلب ...