دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

به جای آنتی‌بیوتیک از پلیمر استفاده کنید

مطالعات جدید محققین نشان می‌دهد که با استفاده از یک پوشش ساده پلیمری، می‌توان قوی‌ترین میکروب‌ها را از بین برد. این یک سلاح جدید، قوی و ساده برای موارد درمانی و البته پیشگیری است.

ادامه مطلب ...

تولید پروفیل چوب و پلاستیک مقاوم در برابر جوندگان و رطوبت

محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استفاده از ضایعات سلولزی و پلاستیک نوعی پروفیل چوب–پلاستیک ارائه کردند که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و جوندگان می توان در مبلمان شهری به کار برده شود.

به گزارش سایت خبری پپنا، مهرو جهادی- مجری طرح در گفتگو با مهر، در این باره توضیح داد: پروفیل چوب-پلاستیک از تلفیق ضایعات سلولزی با پلاستیک نو و بازیافتی ساخته می شود.

ادامه مطلب ...

با همکاری محقق ایرانی دانشگاه استراسبورگ نانوفیبرهای پلاستیکی اب

محقق ایرانی دانشگاه استرسبورگ با همکاری محققان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه موفق به ساخت الیاف پلاستیک ابررسانای خودسامانده شدند که تنها چند نانومتر ضخامت دارند

به گزارش سایت خبری پپنا، این نانوسیم‌ها در زمان مواجهه با یک پرتو نور، خود را مونتاژ می‌کنند.

وینا فرامرزی، دانشجوی فوق دکتری دپارتمان فیزیک و شیمی مواد با کمک محققان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه دست به ساخت این مواد زده‌ که برخلاف نانولوله‌های کربنی بسیار ارزان و دارای کاربری آسان هستند.

ادامه مطلب ...

تولید ورقه سیلیکونی با ضخامت یک اتم برای نخستین بار در جهان

محققان دانشگاه فنی برلین و دانشگاه اکس مارسی فرانسه توانسته‌اند برای نخستین بار سیلیکون را به شکل ورقه‌ای با ضخامت یک اتم درآورند.
به گزارش سایت خبری پپنا این محققان با متراکم کردن بخار سیلیکون بر روی یک صفحه نقره برای شکل‌دهی به یک لایه از اتم، این گونه سیلیکون را تولید کردند که از ویژگی‌های الکترونیکی مشابه با گرافن برخوردار بوده اما با دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیلیسین مطابقت بیشتری دارند.

ادامه مطلب ...