دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

درمان بهتر آب مروارید با ژل نانوکامپوزیتی

پژوهشگران ژاپنی و دانمارکی می‌گویند که یک ژل نانوکامپوزیت قابل تزریق می‌تواند جایگزین عدسی‌های چشمی شده و به جراحی‌های پیچیده آب مروارید خاتمه دهد.

 

آب مروارید به خاطر نقایص نوری عدسی‌های طبیعی ایجاد می‌شود و با افزایش سن توسعه پیدا کرده و می‌تواند منجر به تاری روزافزون دید و کوری شود. در حال حاضر، عدسی‌های پلاستیکی می‌توانند از طریق جراحی جایگزین عدسی‌های طبیعی شوند، ولی آنها جایگزین خوبی نیستند. برای مثال، آنها تمایل به تک‌کانونی شدن دارند و با اینکار توانایی چشم را برای کانونی شدن خارج از یک بازه تنظیم شده محدود می‌کنند. اندازه آنها نیز متناسب نیست و باعث مشکلاتی مانند غیرهمخطی می‌شود.

ادامه مطلب ...

ساخت زیست پلاستیک‌هایی از ضایعات روغن آشپزی

محققان با استفاده از ضایعات روغن آشپزی زیست پلاستیک هایی ساخته اند که می توان از آنها در صنعت پزشکی و دارویی استفاده کرد.

به گزارش سایت خبری پپنا،‌ زیست پلاستیک هایی که به طور طبیعی توسط میکروبها ساخته می شوند را می توان در سطح تجاری با استفاده از روغن آشپزی مصرف شده به عنوان یک ماده اولیه تولید کرد.

این شیوه می تواند آلودگی های زیست محیطی را کاهش داده و از سوی دیگر پلاستیک هایی با کیفیت مناسب را برای ایمپلنت های پزشکی تولید کند.

ادامه مطلب ...

ساخت پلیمر شبه DNA برای استفاده در نانوالکترونیک

محققان و دانشمندان اغلب برای انجام موثرتر و بهتر کارها از طبیعت الگو می‌گیرند. حال گروهی از محققان اروپایی توانسته‌اند یک پلیمر جدید رسانا را وادار به خودآرایی به شکل دورشته‌ای مارپیچی DNA کنند.

به گزارش سایت خبری پپنا، خودآرایی فرایندی است که در آن اجزای منفرد کنار یکدیگر جمع شده و ساختارهای عملکردی بزرگ را به‌ وجود می‌آورند؛ مدت‌هاست که علاقه دانشمندان به این پدیده جذاب جلب شده است.

ادامه مطلب ...

تولید پلیمر جایگزین آب در محیط پروتئینی

محققان آمریکایی موفق به ارائه پلیمری شدند که می‌تواند پروتئین‌ها را در خود نگه دارد؛ در صورت استفاده از این پلیمر دیگر نیازی به آب نیست.

به گزارش سایت خبری پپنا، آب یکی از ارکان اصلی در محیط‌های پروتئینی است، مدت‌هاست که دانشمندان بدنبال جایگزینی برای آب می‌گردند تا در محیط‌های غیرآبی از پروتئین‌ها استفاده کنند. این پروژه وابستگی پروتئین‌ها را به آب و محیط‌های آبی کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

به زودی پلیمرها جایگزین ام.دی.اف می شوند

محققان کشور موفق به تولید آزمایشگاهی کامپوزیت های چوب پلاستیکی جایگزین ام.دی.اف و نئوپان از ضایعات شدند که جذب آب بسیار کمتر از نمونه های ام.دی. اف است. به گزارش سایت خبری پپنا، آرش چاوشی، مخترع این طرح اظهار داشت: این کامپوزیت ها از نوع کامپوزیت های پلیمریست که جانشین مناسب و ارزانی برای ام.دی.اف و نئوپان محسوب می شود.

ادامه مطلب ...