دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

انقلاب کاتالیستی در صنعت پتروشیمی در راه است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به زمینه مناسب بومی سازی کاتالیست ها در صنعت پتروشیمی کشور گفت: انقلاب کاتالیستی در صنعت پتروشیمی در راه است. عبدالحسین بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب اظهار داشت: همکاران ما در صنعت پتروشیمی یک اقدام هوشمندانه و فعال در راستای بومی سازی کاتالیست ها تدوین کرده اند و این مهم که از سالهای گذشته کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اش آغاز شده همچنان در حال پیگیری است.

وی افزود: تاکنون توانستیم برخی از کاتالیست های مهم مورد استفاده در صنعت پتروشیمی را بومی سازی کنیم و با حصول نتیجه در طرح های پژوهشی یکی پس از دیگری شاهد رونمایی از کاتالیست های جدید تولید ایران خواهیم بود.
معاون وزیر نفت، پژوهش را بخش جدانشدنی صنعت دانست و گفت: نیازسنجی دقیقی بر روی میزان و نوع کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور انجام شده و عملا با بهره برداری از کاتالیست های جدید، تا پیش از پایان برنامه پنجم توسعه، شاهد ایجاد یک انقلاب کاتالیستی در صنعت پتروشیمی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۱ مورد از کاتالیست های اساسی صنعت پتروشیمی داخلی سازی شده است، اذعان داشت: بومی سازی بقیه کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایران یا در حال گذراندن مراحل کارشناسی و پژوهشی است و یا برنامه ریزی شده طبق یک زمان بندی خاص، پژوهش ها و مدل سازی های مورد نیاز آنها انجام گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد