دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

فن‌آوریهای نوین نشانه‌گذاری لیزری روی پلاستیک‌ها

 خلاصه
امروزه نیاز فراوان صنایع، نسل جدید دانش موادی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مواد لیزری را به گونه‌ای به پیش می‌برد که بتوان یک فرآیند سرعت بالای ایجاد دائمی اثر لیزری را جای‌گزین چاپ‌های جوهری مرسوم نمود. این مقاله روش‌شناسی انواع راه‌حل‌های جدید موجود برای دستیابی به نشانه‌گذاری رنگی روی پلاستیک‌ها را ارائه می‌دهد که شامل:
۱) دانش موادی نشانه‌گذاری لیزری
۲) عملیات قالب‌گیری اصلی
۳) فناوری نرم‌افزاری لیزری
۴) ترکیبی از سامانه‌های فوق
می‌باشد.
اولین نوع رنگدانه‌های لیزری که توانست تأییدیه سازمان دارویی و غذایی ایالات متحده امریکا (FDA) برای استفاده در فرآیندهای لیزری را بدست آورد، در کنار روش‌های پرسرعت نشانه‌گذاری متن‌های الفبایی و عددی، گرافیکی و کدهای ایمنی محصول، در این بخش معرفی شده‌اند.
 

ادامه مطلب ...

تولید قطعات پلاستیک تزریقی به کمک گاز


امروزه، تولید قطعات پلاستیک با روش تزریق گاز در قالب، به منظور کاهش مصرف مواد، کوتاه کردن زمان تولید و بهینه­سازی کیفیت سطح ظاهری قطعه با ضخامت زیاد، گسترش چشمگیری یافته است. مرکز تحقیقات اروپایی شرکت DU PONT در ژنو تحقیقات وسیعی در مورد بررسی فرایند کاربرد عملی این سیستم انجام داده است. گزارشات فنی ارائه شده، درواقع فرایند کار و تأثیر آن بر مواد را بیان می‌کند. در این گزارشات ملاحظات خاص طراحی و توصیه­های فرایند تولید نیز ارائه شده­اند.

اصول عمومیدر فرایند تولید با تزریق گاز، از یک دستگاه تزریق استاندارد مجهز به تجهیزات تزریق گاز (معمولاً نیتروژن) استفاده می‌شود. تزریق گاز می‌تواند به صورت سری یا موازی با تزریق پلیمر مذاب، صورت گیرد


ادامه مطلب ...