دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

تعاریفی از قالبگیری تزریقی

واحد کلمپینگ (clamping unit): قسمتی از ماشین که قالب در آن قرار می گیرد. این واحد حرکت و نیرو را تامین می کند.

Daylight: ماکزیمم فاصله بین صفحات ثابت و متحرک در دستگا تزریق

پران (Ejector): پرتاب قطعه تولیدی از قالب به بیرون آن. مکانیسم آن در واحد کلمپینگ فعال می گردد.

صفحه ثابت(Fixed platen): صفحه داخلی واحد کلمپینگ که در طی فرایند بسته شدن قالب حرکت نمی کند. این قسمت حاوی سوراخ های پشت بند قالب است.

کلمپ هیدرولیک ((Full) hydraulic clamp): یک واحد کلمپینگ که توسط یک سیلندر هیدرولیکی بکار می افتد و مستقیما به صفحه متحرک متصل است. قالب با بکارگیری فشار مستقیم سیال هیدرولیکی باز یا بسته می شود. این عامل همچنین نیروی لازم برای بسته ماندن قالب در زمان تزریق ماده بدرون قالب را تامین می کند.

سیلندر تزریق (Injection cylinder): قسمتی از واحد تزریق که شامل اسکرو (screw)، نازل (nozzle)، قیف تغذیه (hopper) و هیترها(heaters) است.

اسکرو (Injection screw): انتقال، مخلوط کردن، نرم کردن مواد (plasticizes) و تزریق مواد از قیف تغذیه تا نازل را انجام می دهد.  

قالب (Mold): حاوی حفره هایی برای تزریق مواد بداخل آن است. شامل دو نیمه ثابت و متحرک است که به صفحات واحد کلمپینگ (platen) متصل می شوند. دو نیمه از طریق tie bars به یکدیگر متصل می شوند.

صفحه متحرک (Moving platen): سطح داخلی واحد کلمپینگ که در طی بسته شدن قالب حرکت می کند. نیمه متحرک قالب بر روی این صفحه چفت می شود. همچنین این صحفه شامل صفحه پران و نواحی بسته شدن قالب می باشد.

Tie bar: میله هایی که صفحات ثابت ومتحرک واحد کلمپینگ را متصل یا همتزار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد