دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

تکنولوژی لاستیک ها و تایرهای ضد پنچری

در کنار تلاش هایی که برای افزایش کارایی، چسبندگی، دوام و قابلیت تایرها صورت می گیرد، یکی از فناوری هایی که در مورد تایر توسط تولیدکنندگان به شدت دنبال می شود مقابله با پنچری است. کارهای صورت گرفته در این زمینه این نوید را می دهد که در آینده مشکل پنچر شدن لاستیک به خاطره ها بپیوندد.

این تکنولوژی ها به طور کلی به دو دسته قسمت می شوند: دسته اول تایرهایی هستند که با برخورداری از دیواره های تقویت شده می توانند در صورت پنچری همچنان به حرکت خود ادامه دهند. به این نوع تایرها پنچررو (Run Flat) می گویند. دسته دوم تایرها، موسوم به Self Inflating، لاستیک هایی هستند که با برخورداری از سیستم های نصب شده قادر هستند باد تایر را در صورت کم شدن تنظیم کنند.

ادامه مطلب ...

بی‌نیاز شدن صنعت پتروشیمی از واردات یک کاتالیست استراتژیک

واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی بندرامام به همت پژوهشگران داخلی کاتالیست K2 یا «‌دی ترشیا بوتیل پراکساید» ساخت داخل را جایگزین نمونه خارجی آن کرد.
کاتالیست K2 یکی از استراتژیک‌ترین انواع کاتالیست‌ها در صنعت پتروشیمی است و به کار گیری نوع داخلی آن سبب قطع واردات این ماده شد.
کاتالیست مذکور جایگزین نمونه خارجی و در راکتورهای اتوکلاو واحد پلی اتیلن سبک شرکت بسپاران بندرامام مورد استفاده قرار گرفت.

متخصصان صنعت پتروشیمی از جمله شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به عنوان متقاضی و بکارگیرنده این کاتالیست، شرکت پژوهش و فن آوری، شرکت اسپک و شرکت ایرانی سازنده در اقدامی منسجم پس از طی مراحل مطالعه و تحقیق، تست آزمایشگاهی، تست نیمه صنعتی و تست میدانی موفق شدند این ماده را در چرخه تولید قرار دهند.

ادامه مطلب ...