دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

اشتباهات معمول در انتخاب ماشین قالبگیری تزریقی

اگر شما ماشین قالب گیری تزریق پلاستیک را درست انتخاب کنید شما قادر به تولید قطعات با کیفیت مداوم و سودآوری مناسب خواهید بود. همچنین این کمک خواهد کرد که شما هزینه های خود را پایین نگه داشته و توان رقابتی بیشتری را  ایجاد کنید. شما قادر خواهید بود قطعات بیشتر را به فروش برسایند که باعث کسب پول بیشتر و در عین حال ایجاد شهرت به عنوان یک تولید کننده با کیفیت خواهد شد.

حتی بهتر از آن، شما دارای مشتریان وفادارتری در دراز مدت خواهید بود.

چگونه هزینه های خود را در حد کم حفظ کنیم:

  •  به حداقل رساندن ضایعات (تنظیم هدف <1٪)
  •  کاهش مصرف انرژی در تمام ماشین های قالب گیری تزریقی
  •  چرخه تولید سریعتر
  •  کاهش خرابیهای بدون برنامه ریزی ماشین آلات – (بدون خرابی)

انتخاب درست ماشین قالب گیری تزریق پلاستیک شما را به همه اهداف بالا می رساند.

اشتباهات معمول در انتخاب ماشین قالبگیری تزریقی

اشتباه اول: خرید ماشینی که کار نمی کند.

فاکتور کلیدی در خرید ماشین دسته دوم اینست که ماشین قبل از خرید کاملا بازرسی شود و قبل از خرید کاملا تست شود.

اشتباه دوم: انتخاب اسکرو با ابعاد بزرگ

اسکروی با ابعاد برزگ باعث مشکلات کیفی در قطعه و باعث تخریب مواد می شود. زمانیکه مقدار تزریق مواد (shot size) کم با اسکرویی بزرگ انجام می شود، مواد پلاستیکی مدت زمان زیادی را در سیلندر دستگاه می گذرانند و توسط دیواره سیلندر در مقایسه با زمانیکه مقدار تزریق مواد زیاد است، حرارت بیشتری می ببنند. بطور مشابه، تخریب مواد در زمانیکه shot size کمتر از ۱۵% ماکزیمم shot size واحد تزریق باشد، رخ می دهد.

مشکل دیگر با اسکروی بزرگ، نیروی برشی زیادایجاد شده در طی چرخش اسکرو می باشد، که می تواند باعث تخریب ماده و تولید قطعه ضایعاتی گردد.  

اشتباه سوم: فشار تزریق محدود شده

برای رسیدن به قطعه با کیفیت مناسب، نباید فرایند قالبگیری قطعه با فشار تزریق محدود شود. عاقلانه اینست که حداقل ۱۰% فشار تزریق را بصورت ذخیره در نظر بگیریم طوریکه ماشین تزریق بصورت خودکار بتواند برای تغییرات نرمال ویسکوزیته مواد پلاستیک خود را تنظیم کند.

ابعاد اسکروی واحد تزریق فشار، مقدار تزریق ماکزیمم قابل دسترسی را تعیین می کند لذا انتخاب صحیح ابعاد اسکرو در زمان ماشین تزریق پلاستیک بحرانی است.

اشتیباه چهارم: تناژ کلمپ نامناسب

اگر تناژ کلمپ خیلی کم باشد، تولید قطعات با کیفیت بسیار مشکل است. تناژ پایین یعنی وزن متغیر، ایجاد فلش، مقدار تزریق کم، تغییرات نواحی مختلف دیواره، سطح نهایی نامناسب و با اندازه متغییر.

قالب و ماشین در معرض سایش زیادی هستند.

اشتباه پنجم: ماشین با مصرف انرژی زیاد

مصرف انرژی ماشینی با یک قالب کوچک، تقریبا برابر با مصرف یک ماشین با قالبی متوسط است. لذا انتخاب یک ماشین با مصرف مناسب بطور موثری در مصرف آن اثرگذار است.

طراحی نوع ماشین نیز نقشی مهم در مصرف انرژی دارد. سه نوع طراحی ماشین تزریق موجود است: ماشین های کاملا هیدرولیکی، ماشین های کاملا الکتریکی و ماشین های ترکیبی از این دو (ماشین های هیبریدی). ماشین های هیبریدی در بعضی قسمت ها الکتریکی و در بعضی هیدرولیکی هستند. انتخاب نوع ماشین به کیفیت و نوع قطعه قالبگیری وابسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد