دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

بزرگان صنعت لاستیک

چارلز گودیر :

  مبتکر و محقق آمریکائی  که در سال 1843 پدیده ولکانیزاسیون را کشف کرد و تحول چشمگیری را در صنعت لاستیک پی ریزی نمود.

 به پاس خدمات نامبرده یکی از بزرگرین شرکت های تایر سازی دنیا به نام وی نامگزاری شده است

توماس هنکوک :

پژوهشگر و مبتکر انگلیسی که روش شکستن زنجیر های ملکولی کائوچو را با استفاده از غلطک های فلزی ابداع نمود و ایده ساخت ماشین های پوشش نخ با لاستیک یا کلندر را مطرح نمود. به پاس خدمات ارزنده وی در صنعت تایر و رابر اکنون یکی از شرکت های تایر سازی بزرگ کره به نام ایشان می باشد.

 

رابرت ویلیام تامسون :

  مهندس انگلیسی که برای اولین بار در سال 1845 اختراع تایر های بادی را به ثبت رساند ولی روش او مورد توجه قرار نگرفت.

جان بوید دانلوپ :

دامپزشک اسکاتلندی که اختراع تایر های لاستیکی توپر و همچنین امتیاز بهبود کارایی تایر های بادی دوچرخه و سه چرخه به نام او ثبت شده است. روش او در زمان حیاتش مورد توجه قرار گرفت و تایر های ابداعی او در دوچرخه های مسابقه ای مورد استفاده قرار گرفت .

جوزفی باتیستا پیرلی :

 ریاضی دان و کارافرین نمونه ایتالیایی که در سال 1882 صنعت لاستیک را در کشوذر ایتالیا ی ریزی کرد و ابداع شلنگ های لاستیکی و افزودن دوده به لاستیک جهت استحکام تایر به او نسبت داده می شود.شرکت پیرلی در توسعه تایر های رادیال نقش چشمگیری ایفا کرده است.

 

 

بنیامین فرانکلین گودریچ :

 پزشگ و کارافرین آمریکایی ک اولین کارخانه تولید تایر های باری را در سال 1880 میلادی در آمریکا تاسیس نمود و به پیشفت صنعت تایر کمک فراوان نمود، در شرکت بی اف گودریچ ابتکار و ابداعات زیادی در رابطه با توسعه و تکامل تایر های بادی تحت مدیریت آقای گودریچ انجام گرفت که می توان به شاخص تین این فعالیت ها یعنی ساخت تایر های تیوبلس ، ساخت تایرهای بادی با استفاده از کائچوی مصنوعی ، ساخت تایر های بایاس تیوب دار و ساخت تایر با نخ های نایلونی اشاره نمود.

 

هاروی ساموئل فایرستون :

کارافرین امریکایی که با تاسیس یک کارخانه تایر سازی به تولید تایر های درشکه مبادرت نمود و اولین تایر خودروهای سواری شرکت فورد را تولید نمود.

 

 آندره و ادوارد میشلن :

 مبتکرین و کارافرینان فرانسوی که در فرانسه کارخانه لاستیک سازی تاسیس نمودند و امتیاز تایر های بادی قابل جدا شدن از رینگ به نام آنها ثبت شده است برادران میشلن برای اولین بار تایر های باذی را در اتومبیل های قدیم به کار گرفتند، شرکت میشلن نیز تحت مدیریت برادران میشلن به پیشرفت صنعت تایر کمک های شایانی نمودند، که مهمترین آن ابداع  تایر های رادیال می باشد. همچنین شرکت مزبور تایر های سبز ، تایر های پنچری رو به نام (pax)  و چرخ تایر را ابداع نموده که ممکن است روزی جایگزین تایر های بادی امروزی گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد