دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

استفاده از مواد پلیمری تجدیدپذیر طبیعی در صنایع خودرو سازی

شرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد تا برای پوشش سقف و آفتاب گیر در مدل جدید SAI از ماده پلیمری تجدیدپذیر Sorona، محصول شرکت DuPont استفاده کند. این ماده همچنین در کف پوش اتومبیل نیز استفاده می شود.

اوایل ماه گذشته مدل جدید SAI با مواد پلاستیکی طبیعی پایه گیاهی تجهیز شد که این مواد تقریباً ۶۰ در صد سطح داخلی آن را دربر می گرفت.

معاون گروه بیو مواد DuPont گفت: “هر دو شرکت تویوتا و DuPontنوآوری هایی داشتند که اثرات مثبتی در زندگی مشتریان وهمچنین محیط زیست خواهد داشت.”

پلیمر Sorona یک رزین PTT است که از کوپلیمریزاسیون ۳,۱-پروپان دی ال (حاصل از تخمیر شکر) و ترفتالیک اسید بدست می آید. این ماده در مقایسه با مواد با پایه نفتی که در گذشته استفاده می شد، باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود. این مواد همچنین باعث جلوگیری از گرم شدن زمین می شوند و به ذخیره منابع تجدید ناپذیر نیز کمک می کنند.

الیاف PTT ساخته شده از Sorona الزامات اساسی مربوط به استفاده در خودرو را تامین نموده و در نتیجه کابرد های زیادی در صنعت اتومبیل پیدا کرده اند. در عین حال این مواد منسوجات و سطوح صاف و نرمی را فراهم می سازند. این کاربرد جدید مواد پلیمری در اتومبیل سازی نشان داد که چطور دانشمندان DuPont توانستند پاسخ انواع گرایشات مختلف را بدهند که یکی از آنها کاهش وابستگی به منابع فسیلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد