دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

استفاده از دو باکتری برای تولید پلاستیک

گروهی از دانشمندان آلمانی با استفاده از دو باکتری، نوعی پلی استر ترموپلاستیک را به دست آوردند که می تواند در آینده به عنوان ماده اولیه پلاستیکهای تجدیدپذیر زیستی مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان دانشگاه "وست فالیش ویلهلمز" در آلمان با استفاده از دو باکتری که به طور عادی در طبیعت حضور دارند ماده ای با عنوان "پلی- 3- هیدروکسی بوتیرات" (PHB) را به دست آوردند که یک پلی استر ترموپلاستیک است و می تواند تحولی در روش تولید پلاستیک تجدیدپذیر زیستی و بدون نیاز به نفت ایجاد کند.

این دو باکتری که Ralstonia eutropha و Bacillus megaterium نام دارند، می توانند این ماده را که ظاهری کاملاً مشابه به پلاستیکهای حاصل از نفت دارد تولید کنند.

"پلی- 3- هیدروکسی بوتیرات" در این باکتریها از ماده "استیل- CoA" و با استفاده از آنزیمهای "بتا- کتوتیولاز"، "استواستیل- CoA ردوکتاز" و " PHB- سنتاز" ساخته شد.

براساس گزارش EurekAlert ، در این تحقیقات، ژنهایی که برای این پروتیئنها رمزگذاری می شوند وارد یک "دیاتوم" به نام Phaeodactylum tricornutum شدند و در این جلبک تک سلولی، این پلی استر را به شکل دانه های ریز تولید کردند.

این فرایند در حدود 7 روز به طول انجامید و محصول نهایی آن ماده ای بود که همانند پلاستیک مقاوم و به آسانی قابل استفاده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد