دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

دنیای پلیمر

تولید مالچ های پلیمری در ایران

محققان ایرانی برای مهار ریزگردها و آلودگی هوا ، مالچ های پلیمری تولید کردند.


مالچ های پلیمری مواد پلاستیکی بسیار سبکی هستند که بلافاصله با خاک ترکیب و موجب مهار گرد و غبار و ریزگردها می شوند.

معاون فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت : ایران نخستین کشور در خاورمیانه است که به این دستاورد علمی دست یافته است.

سید مجتبی تقی زاده افزود : تولید این ماده پلیمری کاملا با محیط زیست سازگار است و استفاده از آن هیچ خطری برای محیط زیست ندارد و عمری 6 ساله دارد.

مجری و عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمرو پتروشیمی ایران گفت : یکی دیگر از ویژگی های عمده این مالچ های پلیمری ، تجزیه 10 درصدی سالیانه این ماده در خاک است و در این مدت می تواند مواد مغذی خاک را تامین کند.

احمد ربیعی افزود : در حال حاضر برای مهار ریزگردها و آلودگی هوا از مالچ های نفتی استفاده می شود که این ماده سازگار با محیط زیست نیست اما با پاشیدن این مواد پلیمری در خاک ، پوشش گیاهی امکان پذیر می شود.

همچنین مالچ های نفتی عمری دو ساله دارند و هر دو سال یکبار باید در بیابانهای کشور پاشیده شود و در صورت استفاده از مالچ های نفتی برای مهار ریزگردها رشد پوشش گیاهی غیر ممکن می شود.

وی یکی دیگر از ویژگیهای این مالچ های پلیمری را قیمت ارزان آن دانست و گفت : قیمت این ماده پلیمری به ازای هرکیلوگرم ، بین 5 تا 7 هزار تومان برآورد شده و بر این اساس به ازای هر هکتار 20 کیلوگرم مالچ نیاز است.

مهدی گیلانی یکی دیگر از محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت : از ویژگی های دیگراین مالچ های پلیمری استفاده آنها در ساخت خطوط راه آهن ، ایجاد فرودگاههای اظطراری و نیز زیر سازی جاده هاست.

وی با بیان اینکه اکنون برای زیرسازی جاده ها از گچ وآب برای تثبیت خاک استفاده می شود گفت : بعد از مدتی این خاک دچار لغزش شده و موجب ترک خوردگی آسفالت می شود و در نهایت مدت ماندگاری آسفالت را کاهش می دهد.

معاون فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت : پیش بینی می شود تا 2 ماه آینده این ماده به تولید انبوه برسد و در بیابانهای کشور از آن استفاده شود.

سیدمجتبی تقی زاده گفت: ایران آمادگی دارد برای مهار گرد و غبار و ریزگردها این ماده پلیمری را به کشورهای همسایه درگیر با پدیده گرد و غبار صادرکند.

نظرات 2 + ارسال نظر
شیمیدان چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 10:43 http://tabpolymer90.blogfa.com

سلام.وبلاگ متنوع و زیبایی دارید.وبلاگ من مربوط به پلیمر است.خوشحال میشم نظر بدید و لینکم کنیدو بگید به چه نامی لینک بشید

شیمیدان جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 00:55 http://tabpolymer90.blogfa.com

سلام.ممنون که لینکم کردید.من دانشجوی پلیمر تبریز هستم.لطفآ با نام پلیمر در جهان لینکم کنید.خوشحال میشم با نظراتتان راهنماییم کنید.شما با افتخار لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد